انواع خدمات حسابداری چیست؟

انواع خدمات حسابداری

انواع خدمات حسابداری جزو مهم‌ترین نیازهای هر شرکت است. یک شرکت چه بزرگ و چه کوچک، باید یک یا چند نفر را برای رسیدگی به صورت های مالی اساسی استخدام کند. اما گاهی اوقات افراد درون شرکت نمی‌توانند از پس این کار برآیند. به همین دلیل بسیاری از مجموعه‌ها تصمیم می‌گیرند امور حسابداری را به مجموعه‌های دیگر بسپارند. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم و انواع خدمات مربوط به حسابداری را معرفی می‌کنیم. با ما در موسسه خدمات مالی و حسابداری مهر ارقام محاسب همراه باشید تا با این خدمات آشنا شوید و در صورت لزوم آن را به کارشناسان خبره ما بسپارید.

یک شرکت حسابداری چه خدماتی ارائه می دهد؟

انواع خدمات حسابداری شامل خدمات تخصصی است که در زمینه امور مالی و حسابداری یک شرکت یا کسب‌ و کار انجام می‌شود. این خدمات که توسط یک  مشاور مالی، کارشناس کاربلد یا شرکت حسابداری خبره انجام می‌شود، شامل همه امور مالی و محاسبات اساسی و پیچیده شرکت است. در ادامه انواع این خدمات معرفی و بررسی می‌شود.

حسابداری به طور کلی به دو دسته بُعد موضوعی و نوع ارائه خدمات تقسیم می‌شوند. نوع ارائه خدمات می‌توانند خدمات مشاوره‌ای، اجرایی، پشتیبانی و 360 درجه باشند. سایر انواع نیز در ادامه به عنوان خدمات موضوعی معرفی شده‌اند.

انواع خدمات حسابداری

1- خدمات مشاوره

این نوع خدمات از انواع خدمات حسابداری در شرکت‌ها و سازمان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که خودشان دارای حداقل یک حسابدار هستند یا تیم حسابداری دارند. اما برای مدیریت بهتر امور از مشاوره یا نظارت شرکت‌های حسابداری مختلف استفاده می‌کنند. در این روش خدمات مشاوره‌ای کمک می‌کند تا امور مالی کسب‌وکار بهتر انجام شود. این مشاوره می‌تواند موردی یا کلی باشد. در بعضی مواقع حسابدار مشاور به مجموعه موردنظر فرستاده می‌شود.

خدمات مشاوره حسابداری شامل موارد مختلفی هستند که در زیر به صورت موردی بیان شده‌اند:​

خدمات مشاوره در مورد امور مالیاتی

ارائه مشاوره در مورد تنظیم قرارداد

تهیه صورت ‌های مالی اساسی مانند صورت سود و زیان، ترازنامه حسابداری و …

مشاوره در زمینه مصاحبه و استخدام نیروی حسابدار

بررسی سیستم ها و فرآیند های مالی و ارائه مشاوره و پیشنهاد در این زمینه

2- خدمات پشتیبانی و فنی حسابداری

یکی دیگر از انواع خدمات حسابداری، خدمات پشتیبانی یا فنی است. این خدمات شامل اتوماتیک‌سازی امور حسابداری و سیستم‌های مالی در شرکت است. این نوع خدمات با پشتیبانی همراه است و جزئیات زیادی دارد که شرکت های حسابداری آن‌ها را بررسی می‌کند. شرکت‌هایی که نرم‌افزارهای حسابداری ارائه می‌دهند هم جزو این مورد به حساب می‌آیند.

خدمات پشتیبانی و فنی شامل موارد زیر است:

طراحی نرم‌افزارها و سیستم ‌های حسابداری و انبارداری پیشرفته

راه‌اندازی نرم‌افزارهای حسابداری و ارائه خدمات با توجه به نیازهای هر شرکت و کسب‌ و کار

راه‌اندازی سیستم‌های مختلف امور مالی و حسابداری مثل سیستم‌های حضور و غیاب

3- خدمات اجرایی

در این نوع خدمات معمولا تمام امور اجرایی یک مجموعه در زمینه حسابداری به شرکت‌های حسابداری سپرده می شود. البته در برخی مواقع قسمتی از کار به وسیله تیم حسابداری شرکت انجام می‌شود. در اکثر مواقع، در کنار استفاده از خدمات اجرایی، از خدمات عملیاتی و مشاوره هم استفاده می‌شود و یک حسابدار باتجربه و کاربلد به منظور انجام امور مالی فرستاده می‌شود.

برخی از خدمات اجرایی حسابداری به این صورت می‌باشد:

انجام فعالیت‌های حسابداری حقوق، فرستادن لیست‌های بیمه و مالیات

انواع کارهای حسابداری شرکت

تهیه صورت مالی و حسابرسی

4- خدمات 360 درجه حسابداری

ممکن است برخی از شرکت‌ها خدماتشان را به صورت تخصصی و در یک زمینه انجام دهند. اما گاهی اوقات ترکیبی از خدمات مختلف به مشتریان ارائه می‌شود که به آن خدمات 360 درجه می‌گویند. البته نمی‌توان این نوع خدمات را برای همه شرکت‌ها انجام داد و باید در ابتدا نیاز آن‌ها به درستی بررسی شود.

جمع بندی

موسسه حسابداری مهر ارقام با متخصصان خبره و کارآمد در زمینه امور حسابداری، خدمات حسابرسی و مالی و داشتن تجربه زیاد در زمینه ارائه انواع خدمات حسابداری می‌تواند انتخابی عالی برای شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف باشد. در صورتی که به خدمات حسابرسی و حسابداری احتیاج دارید، همه کارهای شرکت حسابداری خود را به بهترین موسسه حسابداری تبریز، شرکت مهر ارقام محاسب بسپارید.

اشتراک گذاری

کاربر گرامی اگر از محتوا موجود در این صفحه خوشتان آمده است می توانید توسط دکمه های زیر آن را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فیسبوک
توئیتر
لینکداین
واتساپ
تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *